Calcium Magnesium PLUS

 

Kattints ide és tudj meg pár dolgot a kalciumról és a magnéziumról!

Kattints ide és vásárold meg!

Calcium Magnesium Plus D+K-vitaminnal dúsított kalcium és magnézium komplex

A Strong Bones Plusz termékünk mostantól új néven van forgalomban CALCIUM MAGNÉZIUM PLUSZ. Újdonság ! Termékünket extra K2 vitaminnal is kiegészítettük. Változatlan áron. +D-vitamin is megtalálható a Strong Bones PLUS termékben egy, a csontrendszer épségének megőrzését, a normális izomműködést és az idegrendszert támogató, kalciumot és magnéziumot tartalmazó készítmény; melyet a kalcium jobb felszívódásának érdekében D3-vitaminnal egészítettünk ki. Ha szeretné a megfelelő csonttömeget elérni és fenntartani, vagy megelőzni, lassítani a csontritkulást, akkor a Calcium Magnézium PLUS segítséget nyújthat!

Kinek ajánljuk?

  • Azoknak, akik nem fogyasztanak tejet, tejtermékeket.
  • Azoknak, akik dohányoznak, vagy rendszeresen kávét, foszforsav tartalmú, szénsavas üdítőket fogyasztanak.
  • Mozgásszegény életmódot folytatóknak, hogy szervezetükből ne ürüljön ki a kalcium.
  • Fokozott fizikai aktivitás esetén a fokozott kalcium szükséglet fedezésére.
  • Fiataloknak, akik a legnagyobb csontsűrűség elérésére törekednek.
  • Középkorúaknak a csonttömeg megtartásáért.
  • Idősebbeknek a csontleépülés lassítására.

Tudta?, hogy a szervezet nem képes kalciumot előállítani, tehát csak a táplálékból vagy étrend-kiegészítőkből juthatunk hozzá ehhez a szervezet működéséhez nélkülözhetetlen anyaghoz?

Az már köztudott, hogy szervezetünknek kalciumra, magnéziumra és D-vitaminra van szüksége az egészséges csontok és erős fogak felépítéséhez,
de a legújabb kutatások szerint ezek mellett a K-vitaminnak is jelentős a szerepe.

A K₂-vitamin amellett, hogy fokozza az új csont épülését, a csontbontó sejtek működését is akadályozza, ezáltal csökkentheti  a csontritkulás és a -törés veszélyét.

A K₂-vitamin többszörös védelmet nyújt: a kalciumot az artériákból a csontokba irányítja, így az nem rakódik le az erek falán, csökkentve ezzel az elzáródás esélyét, azaz az érelmeszesedés és a szívinfarktus kockázatát. A Calcium Magnézium Plus K2-t mostantól a kalcium, magnézium és D-vitamin mellett K₂-vitaminnal egészítjük ki a még erősebb csontokért.



A csontritkulás kialakulásának kockázata

Ugyan a felmérések azt mutatják, hogy a nők a férfiaknál jobban figyelnek az egészségükre, és gyakrabban járnak szűrővizsgálatokra is, de ez jellemzően csak hosszas halogatás után történik meg.

Talán nem lepődsz meg, amikor a kalciumbevitelt első helyen látod ezen a listán. A táplálkozástudományi szakemberek által összeállított ajánlás szerint napi fél liter tej vagy tejtermék, illetve ennek megfelelő (azaz 10-20 dkg) sajt, túró fedezi a napi ajánlott kalciumbevitelt. Ezen kívül a megfelelő D-vitamin-bevitelre is gondolni kell, hiszen az nélkülözhetetlen a kalcium felszívódásához. Ügyelni kell még a magnézium- és K-vitamin-bevitelre is. K-vitaminban gazdag ételek a rendkívül népszerű zöld leveles zöldségek, a káposzta, a spenót és a brokkoli. Ám ha a szívünkre tesszük a kezünket, be kell ismernünk, hogy ezek nem szerepelnek mindennap megfelelő mennyiségben az étrendünkben. Ilyenkor célszerű észben tartani, hogy vannak olyan étrend-kiegészítők, amikben az említett ásványi anyagok és vitaminok egyszerre megtalálhatóak.A nők élete során az egyik legnagyobb kockázatú betegség a csontritkulás, ami hosszú idő alatt, észrevétlenül alakul ki öröklött és életmódbeli tényezőknek köszönhetően. A tünetek, mint például a derék- és hátfájás, a könnyen törő csontok általában a menopauza után jelentkeznek. Bár sokaknak a klimax ideje távolinak tűnik, de az igazság az, hogy a legtöbbet éppen azt megelőzően tudjuk megtenni csontjainkért. A nemünkön vagy a családunk génjein nem tudunk változtatni, azonban a rizikófaktorok csökkentésével elkerülhető, lassítható vagy jobban kezelhető az osteoporosis. Pontokba szedtük, hogy mivel segíthetsz megőrizni az egészségedet, emellett gyors és egyszerű rizikó-kalkulátorunkkal ellenőrizheted, hogy a rizikócsoportba tartozol-e.

  • Mozogj, sportolj az egészségi állapotodnak megfelelően. Ha csak napi 20 percet sétálsz, már olyan fokú terhelésnek tetted ki izmaidat és csontjaidat, ami a kalcium beépülését fokozza a csontokba, ugyanakkor erősíti az izmokat is.

  • Kerüld a dohányzást és a túlzott koffeinfogyasztást, ezek nem barátai a csontoknak (sem).

  • Ne fogyókúrázz orvosi vagy dietetikusi felügyelet nélkül. Az egyik leggyakoribb probléma a gyors fogyókúrákkal, hogy a fontos tápanyagokból idéznek elő hiányt, amit lehet ugyan pótolni, de a hiányállapotok hosszú távú hatásait ellensúlyozni már szinte művészet.

  • Tájékozódj a szülés és szoptatás alatti és utáni kalciumbevitel szükséges mértékéről. A gyermekvállalás időszakában megnő a kalciumfelszívódás, hogy a baba csontjai épülhessenek, de az anya szervezete akkor is fedezni fogja a gyermek szükségleteit, ha ő maga nem fogyaszt eleget a szükséges anyagokból – méghozzá a saját raktáraiból, ez esetben a csontokból. Nemcsak a baba egészsége fontos, hanem az anyáké is!

  • Legyél éber! Néhány gyógyszer rontja a kalciumfelszívódást, fokozza a kalcium- vagy D-vitamin-igényt, vagy éppen megköveteli a K-vitamin-bevitel csökkentését. Beszéld meg kezelőorvosoddal, hogy ezeknek milyen rövid és hosszú távú hatásai lehetnek a csontjaid szempontjából, és miként tudná ezeket ellensúlyozni.

Mit kapjon a fiatal, ha ő is így él?

  • Az immunrendszer támogatása szempontjából alapvető a napi rendszerességgel fogyasztott C-vitamin. Érdemes az 1000 mg-os, elhúzódó felszívódású, citrusfélékből kivont C 1000 Plust választani, melyből egy egészséges tininek napi 1 tabletta is elegendő. Ha az őszi, téli hurutos időszakban mégis meghűlne, akkor akár napi több szemet is bátran fogyaszthat.

  • A másik vitamin, ami szintén nélkülözhetetlen, a D3-vitamin. Élettani hatása igen sokrétű, és azt se felejtsük el, hogy az influenzajárvány is akkor képes eredményesen támadni, amikor a legtöbb ember D-vitamin-szintje kora tavasszal a minimális érték alá esik. A tinik szempontjából fontos hatása a D-vitaminnak, hogy segíti a kalcium beépítését a csontokba, így hozzájárul a masszív csontszerkezet kialakulásához.

  • Éppen az egészséges csontozat felépítéséhez szükséges a kalcium rendszeres bevitele is. Ne feledjük, hogy fiatal felnőttkorban (18-20 évesen) a csontsűrűség eléri a maximumot, ezután a csonttömeg már nem gyarapszik, csak folyamatosan átépül. Ez az ásványi anyag egyébként nélkülözhetetlen az izmok és idegek működéséhez is. Szerencsére a Calcium Magnesium PLUS készítménnyel a magnéziumpótlást is megoldhatjuk, mely az idegrendszer optimális működéséhez szükséges alapvető ásványi anyag.

  • Ami még nagy segítség lehet a fiatal szervezet számára, az az omega-3 halolaj. Ennek a telítetlen zsírsavnak a rendszeres fogyasztása hozzájárul az idegrendszer optimális működéséhez, javítja a koncentrálóképességet és a memóriát, ezzel is segítve a könnyebb tanulást.



Fáradtság? Stressz?

A magnéziumhiány komoly probléma lehet!

Észrevetted, hogy a környezetedben szinte mindenki általános fáradtságról panaszkodik? Gondoltad volna, hogy a magnéziumhiány az izomgörcsökön és a szívritmuszavaron túl magas vérnyomást és koncentrációs problémákat is okozhat?

Miért is?

A magnézium részt vesz az idegrendszer és az izmok működésében, a fogak és a csontok felépítésében; másrészt viszont stressz vagy intenzív fizikai munka hatására igen gyorsan ürül, így megfelelő pótlás nélkül elég hamar hiányállapot léphet fel.

A ma embere túlhajszolt, ezért folyamatosan magnéziumhiányban szenved, a stresszterhelés is jóval nagyobb a néhány tíz évvel ezelőttihez képest. Ehhez még hozzájárul, hogy a szupermarket feldolgozott élelmiszereiben igen kevés magnézium van… Ezért ne csodálkozzunk azon, hogy a szervezet igénye nagyobb lett, miközben lényegesen kevesebbhez jut hozzá… A hiányállapot pedig mind rövid, mind pedig hosszú távon számos tünettel jár.

Rövidtávon álmatlanságot, szívritmuszavart, fáradtságot, izomgörcsöket, a kognitív és a koordinációs képességek zavarát, gyengeséget, hányingert, hányást, hasmenést, idegességet, remegést, alacsony kálium- és kalciumszintet, magas vérnyomást, valamint agyi és koszorúérgörcsöt okozhat.

Biztos, hogy minden magas vérnyomással küszködő betegnek élete végéig egy marék gyógyszeren kell élnie? Lehet, hogy betegségeink oka csupán a magnéziumhiány!

A hosszú távú magnéziumhiány még ezeknél is súlyosabb tüneteket tarthat fenn, és növeli a szívbetegség és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. A cukorbetegek, az alkoholisták, a fogyókúrázók, a komoly stresszel, illetve nehéz fizikai tevékenységgel járó munkát végzők, továbbá a sportolók fokozottan ki vannak téve a magnéziumhiány veszélyének.

Minderre kiváló megoldást nyújthat a CaliVita Calcium Magnesium PLUS terméke, mely a többi komponesének köszönhetően komplexen hozzájárul a szervezet izom-, ideg- és immunrendszerének működéséhez.

Itt az ideje komolyan odafigyelni a magnézium pótlásra!



Magnézium, a méltatlanul hanyagolt ásványi anyag

A magnéziumra sokan csak a kalcium csendestársaként gondolnak: kell a csontképzéshez és a csontok egészségének fenntartásához, és a lábikragörcsök ellen is jó. Pedig egy igazi szuperhős, akit illene fontossága szerint kezelni. Összeszedtünk öt friss hírt, hogy bemutassuk a magnézium sokoldalúságát!

  1. Csökkentheti a vérnyomást! Öregesen hangzik? Pedig a fiatal, 30-as korosztály számára is izgalmas hír, hiszen a fokozott stressz, egészségtelen életmód, elhízás miatt már őket is érintheti a probléma. A magas vérnyomást is néma betegségnek tekinthetjük, hisz amíg csak pár Hgmm-nyit emelkedik az átlag vérnyomásunk, észre se vesszük, de szépen lassan kúszhat fel az évek során, akár csak a kilók, rombolva közben a szívet és az ereket. Az Amerikai Szív Egyesület (American Heart Association) folyóiratában nyáron megjelent elemzés szerint már napi 30 mg magnézium is képes csökkenteni a vérnyomást, a hatás nagyobb, ha magnéziumhiányosokról van szó.

  2. Magnéziumhiány. Azt hihetnénk, hogy nem egy jellemző probléma, de egy angol felmérés szerint a 19-64 éves felnőttek körében nemtől függően 50-74%-os is lehet az ajánlottnál alacsonyabb magnéziumbevitel. Mi lehet az oka? Helytelen táplálkozás, divatdiéták, rosszul összeállított étrend, fokozott stressz vagy fizikai igénybevétel.

  3. Nem bírja a tempót? 2-3 kávé kell még délelőtt, hogy szellemileg is felébredjen? Lehet, hogy valamelyik vitamin és/vagy ásványi anyag hiánya áll a háttérben? A magnézium és B-vitaminok hiánya ronthatja a szellemi teljesítőképességet, koncentrálóképességet, ronthatja a hangulatot, hiszen nélkülözhetetlenek az idegrendszer megfelelő működéséhez.

  4. Cukorbetegség. Egy összegző elemzés szerint a magnéziumpótlás csökkentette az éhomi vércukorszintet cukorbetegeknél, magas diabétesz-kockázatú alanyoknál pedig a 2 órás cukortolerancia teszten mért eredményeket illetve az HOMA-IR indexet is javította.

  5. A magnézium több enzim működéséhez is szükséges. Egy összesítő tanulmány szerint elhízásban csökken a vér magnéziumszintje. Érdemes a túlsúllyal élőknek a magnéziumpótlásra is gondolni, hogy csökkentsék az elhízásból fakadó szövődmények kockázatát!

Jó magnéziumforrásnak számítanak többek között a sóska, spenót, olajos magvak, szója. Ha úgy gondolja, hogy ezekből keveset fogyaszt, fordítson nagyobb figyelmet a magnézium bevitelre, hiszen alapvető fontosságú egészségünk megőrzéséhez!

Kattints ide és vásárold meg!



Itt az allergia szezon!

Az allergiában szenvedők már bizonyosan tudják, hogy kalciummal megelőzhetik vagy enyhíthetik a nyálkahártyák duzzanatát (orrfolyás, tüsszögés, szemviszketés) vagy a bőr kipirosodását. Ennek oka, hogy a kalcium képes a hajszálerek áteresztőképességét csökkenteni, így a környező szövetek duzzanata kisebb mértékű lesz.

Az allergia egyre több ember életét keseríti meg, egyes elméletek ennek okát az egyre nagyobb mértékű környezetszennyezésben látják, illetve abban, hogy már magzati korunktól kezdve egyre több vegyi anyaggal és allergénnel érintkezünk. Az allergének elleni küzdelmet megfelelően támogatott immunrendszerrel is segíthetjük, továbbá természetes hatóanyagokkal, vitaminokkal is, ám a gyógyszerek bágyasztó mellékhatása nélkül!



Még pár dolog a kalcium-ról és a magnézium-ról

Kalcium

Kalcium Forásai: Tej és tej termékek, sajtok, olajos magvak (dió, amerikai mogyoró, szezámmag, napraforgómag), mák, száraz bab, szójabab, zöldfőzelékek, szardínia, lazac.

Hatásai: Az ásványi anyagok közül a kalciumból található a legtöbb a szervezetben. A foszforral együtt felel az egészséges csontokért és fogakért A magnéziummal együtt elengedhetetlen a szabályos szívműködéshez és vérkeringéshez, az idegek és az izmok egészségéhez. A felnőtt ember csontjaiban lévő kalcium 20%-a évente kiürül és újra pótlódik. A csontlebontás és a csontépülés folyamata felnőtt korban kiegyensúlyozott, ahogy azonban öregszünk, kevesebb csont képződik, miközben több bontódik le, így megkezdődik a csontritkulás.

Hiánya következtében kialakulhat: Angolkór (rachitis), csontlágyulás ( osteomalacia ), csontritkulás (osteoporosis).

Mire jó? Erős csontok és egészséges fogak csak megfelelő mennyiségű kalcium jelenlétében alakulhatnak ki, illetve maradhatnak meg. Segít a szervezetnek a szabályos szívműködésben, a mélyebb alvásban. Támogatja az idegrendszert, különösen az idegingerületek átadását. Részt vesz a vas felszívódásában. Hasznos lehet azoknak is, akik túlságosan érzékenyek a stresszre, fokozott hajlamuk van gyulladásra, egyes izomcsoportok görcsére. Mérsékli a légúti allergiás tünetek erősségét. Hasznos lehet hát- és derékfájásban szenvedőknek, illetve azoknak a tizenéveseknek, akiknek "növekedési fájdalmaik" vannak. Csökkent vércukorszint (hipoglikémia) esetén ugyancsak érdemes fokozni a kalciumbevitelt.

Magnézium

Forrásai: Sötétzöld levelű fózelékfélék, alma, citrom, grépfrút, ftige, olajos magvak (dió, mandula), kukorica.

Hatásai: Elengedhetetlen a normális kalcium-, nátrium-, kálium- és foszforegyensúlyhoz, illetve ioncseréhez, valamint a C-vitamin hasznosulásához. Az idegek, az izmok és számos enzim hatékony működése lehetetlen nélküle. Több mint 300-féle kulcsfontosságú enzim működésének szabályozásában vesz részt, ekként jelentős szerepe van a szénhidrátok, a zsírok, a nukleinsavak és a fehérjék anyagcseréjében, továbbá az energiatermelő és -felhasználó folyamatokban.

Hiánya következtében kialakulhat: Az idegrendszer és az izmok működési zavarai, anyagcsereproblémák, reszketés.

Mire jó? Elengedhetetlen az egészséges szívműködéshez, csökkenti a szívroham kockázatát, normalizálja a keringést. Csökkenti, illetve normális értékre állítja be a koleszterinszintet. Közreműködik az immunrendszer működésében, lassítja az öregedést. A magnézium kiváló savkötő, ezért segíthet gyomorsósavtúltengésben. Ilyenkor étkezés előtt kell bevenni. Hozzájárul a fogak egészségének megőrzéséhez, csökkenti a kalciumtartalmú vesekövek (B6-vitaminnal együtt adagolva), valamint epekövek kialakulásának kockázatát. Segíthet gyomorrontás esetén. Természetes nyugtatószer (kalciummal együtt hevéve), mérsékli a depressziót, tompítja a stressz káros hatásait. Jó tudni A műtrágyázás miatt kevesebb a talajban a magnézium, így ételeink magnéziumtartalma is kisebb a kívánatosná.

Kattints ide és vásárold meg!



vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!