Ne rettegj a daganattól… Válts megelőző életmódra!

 

A daganatos megbetegedések jó eséllyel megelőzhetőek a megfelelő életmóddal.
Íme 7 fontos tanács az életmódváltáshoz.









A daganatos megbetegedések jó eséllyel megelőzhetőek a megfelelő életmóddal. 
Íme 7 fontos tanács az életmódváltáshoz.



1. Iktassuk ki az életünkből a dohányzást és a túlzott alkoholfogyasztást!

A rákos betegségek egyharmadát a dohányzás okozza, és a legtöbb daganatos halálozásért is a dohányzás a felelős. A dohányzás és az alkoholfogyasztás együtt különösen veszélyes: a szájüregi rákok kialakulásának kockázatát 15-szörösére, a nyelőcsőrákét pedig 25-szörösére növeli.


Az alkoholtartalmú italok közül a vörösbor megengedett, hiszen rezveratroltartalmának köszönhetően antioxidáns hatású. Természetesen ezt is csak mértékkel (napi 1-2 dl) ajánljuk.



2. Felejtsük el a cukrozott szénsavas üdítőket!

Egy tanulmány szerint, ha heti két vagy annál több pohár cukrozott szénsavas üdítőt fogyasztunk, több mint kétszer nagyobb eséllyel betegszünk meg hasnyálmirigyrákban.

Érdemes inkább jó minőségű, szénsavmentes vizet inni, még jobb, ha lúgos vizet iszunk.



3. Együnk sok gyümölcsöt, zöldséget és teljes kiőrlésű gabonafélét!

A vitaminokban és rostokban gazdag étrend védelmet nyújt számos ráktípussal szemben. Becslések szerint a rákos betegségek 35-40 százaléka megelőzhető lenne az étrend megváltoztatásával.

Érdemes a zöldségeket és gyümölcsöket nyersen és frissen fogyasztani!



4. Kerüljük a magas zsírtartalmú ételeket, különösen a telített zsírokat!

Vörös húsokból is csak keveset – hetente legfeljebb fél kilót – fogyasszunk! Ne vigyük túlzásba a feldolgozott húskészítmények (szalámi, sonka, kolbász) fogyasztását se! Együnk több halat, mert abban egészségünkre jótékony hatású telítetlen zsírsavak vannak.



5. Mozogjunk mindennap legalább fél órát!

A mozgás jelentős védőfaktor a rákos megbetegedésekkel szemben. Tegyük ezt rendszeresen, lehetőleg a friss levegőn!



6. Tartsuk meg az ideális testsúlyunkat!

Az elhízás a legtöbb betegség kockázatát növeli.



7. Csökkentsük a napi stresszt!

Javítsuk szervezetünk stressztűrő képességét adaptogén gyógynövényekkel, melyek közül a Rhodiola rosea hatékonyan védi szervezetünket a stressz késői szövődményeitől.

Ha állandóan feszültek vagyunk és szorongunk, azzal gyengítjük természetes védekezőképességünket. Sajátítsunk el hatékony stresszkezelő technikákat: jógát, meditációt, relaxációt, autogén tréning. Vagy szedjünk Rhodiolint!

Kinek ajánljuk?

  • Azoknak, akik mindennapjaik során fokozott stresszhatásnak vannak kitéve.
  • Akik természetes megoldást keresnek a stressz ellen.
  • Testi és/vagy szellemi megerőltetés esetén.
  • Az általános energiaszint, illetve a megfelelő koncentráció fenntartására.
  • A szervezet ellenálló képességének javítására.
  • Enyhébb alvásproblémák esetén (elalvás, átalvás elősegítésére). 

Kattints ide és tudj meg róla többet!


vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!